יצרתם יחידת הוראה מתוקשבת?  שתפו אותנו

כדאי לכם לשתף עם מורים אחרים – זה הזמן לפרסם פרי יצירתכם תחת שמכם בקטלוג החינוכי. ריכזנו כאן מידע והמלצות שיעזרו לכם לתכנן, לכתוב את יחידת ההוראה ולהעביר אלינו לפרסום נרחב.
 








אם כתבתם יחידת הוראה מקורית – יותר מחצי עבודה אחריכם. מכאן הדרך לשתף מורים נוספים – קלה ופשוטה. 
בשלב ראשון קראו את ההמלצות לכתיבת יחידת הוראה ותקנו בהתאם. 
בשלב שני קראו את ההנחיות להעברה לקטלוג החינוכי. 

א. המלצות לכתיבת יחידת הוראה
​על מנת לייעל את תהליך הבדיקה של יחידתכם קראו את ההמלצות הבאות:
  1. תוכן מקורי – רוב התוכן ביחידת ההוראה צריך להיות מקורי. 

  2. תבנית אחידה ומפורטת – יחידת הוראה שמפורסמת בקטלוג החינוכי תיכתב בתבנית אחידה לפי מאפיינים קבועים: תחום הדעת, נושא בתכנית הלימודים, שכבת גיל (כיתה), מס' השיעורים ביחידה, תקציר היחידה (תיאור קצר במה עוסקת היחידה). 
    ניתן להקליד את המאפיינים ישירות לתבנית (ראו בהמשך). 

  3. פירוט השיעורים – כל יחידה מחולקת לשיעורים. יש למלא עבור כל אחד מהשיעורים את המאפיינים הבאים: משך השיעור, תקציר השיעור (תיאור קצר במה עוסק השיעור), הערך המוסף של השיעור (לא חובה), מטרות השיעור, מילות מפתח (תגיות) ומהלך ההוראה.
    ניתן להקליד את המאפיינים ישירות לתבנית (ראו בהמשך). 

  4. תוספות (לא ח​ובה) 
    מידע נוסף שעוזר למורים להבין את מהלך השיעור ולבצעו בצורה מיטבית, למשל: 
    (א) פירוט שאלות מנחות לדיון בכיתה. 
    (ב) כמות תלמידים מומלצת במקרה של חלוקה לקבוצות ועוד. 
    (ג) במקרה של הקרנת סרטון – הצעות לדיונים ולהפעלות נקודתיים, כולל עצירות בפרקי זמן מסוימים במהלך הסרטון.

  5. זכויות יוצרים – אם אתם מצרפים תכנים (כולל בקישורים) של יוצרים אחרים, יש לוודא שאין בעיה של זכויות יוצרים. למידע על זכויות יוצרים. 
  6. קישורים – אם אתם מוסיפים קישורים, שימו לב להנחיות הבאות: 
    (א)  קישורים תקינים – יש לוודא שהקישורים המופיעים בגוף היחידה או מצורפים אליה תקינים ופועלים.  
    (ב)  קישורים פתוחים – כדאי לצרף קישורים לאתרים שהכניסה אליהם חופשית ולא מותנית בסיסמאות התחברות / רכישת מנוי.
    (ג)  תוספת תצלומי מסך – מאחר שמערכות ניהול למידה בית ספריות או מערכות אחרות או אתרים בית ספריים עלולים בעתיד להיחסם על ידי סיסמה, אנו ממליצים, במסגרת תיאור היחידה, לשלוח תצלומי מסך של היחידה לצד הקישורים או במקומם.

  7. קישורים ניטרליים – בדקו שהאתרים שבהם אתם ממליצים למורים להפעיל את התלמידים אינם מכילים פרסומות מתחלפות. 

  8. שימוש בכלים פתוחים – אם במסגרת היחידה אתם מפנים לכלים פתוחים (פורום, בלוג, מסמך משותף וכדומה), כדאי לפרט מידע על הכלי בתהליך ההוראה-למידה של היחידה. 
    לא מומלץ להפנות לסביבה אישית (כגון בלוג פרטי) שהוקמה לצורך הפעלת היחידה. 
    במקרה זה, עדיף להמליץ להקים סביבה דומה ולהוסיף תצלומי מסך לצורך הדגמה. כמו כן, מומלץ להסביר כיצד להשתמש בסביבה. 
    שימו לב! בקטגוריה "כלים דיגיטליים" בקטלוג החינוכי של משרד החינוך ניתן למצוא מדריכי שימוש לכלים רבים ומגוונים שיכולים לסייע למורה להעביר את יחידת ההוראה שלו בצורה יעילה. ניתן להפנות את המורה למדריך המתאים. 
    אם לא קיים מדריך לכלי שבו אתם משתמשים, נא ציינו זאת, ואנו נשתדל להעלות לקטלוג הדיגיטלי מדריך מתאים. 

  9. אישורי הורים – אם אתם רוצים לשלב ביחידת ההוראה תמונות או מידע על ילדים, יש לדאוג לאישור חתום על ידי ההורים.

 
ב. שלבי הפרסום בקטלוג החינוכי 
       אחרי שיחידת התוכן מוכנה, נותר להעביר אותה אלינו לקטלוג ופרסום בקטלוג החינוכי. 

​       שלבי העברת היחידה לפרסום בקטלוג החינוכי: 
  1. מילוי תבנית קבועה – יש להוריד את התבנית הקבועה, למלא אותה ולשמור אותה במחשב האישי שלכם:  
    שם הקובץ – מומלץ ששם הקובץ השמור יכלול את הפרטים הבאים: שם המורה + שם היחידה + תאריך בפורמט DDMMYY  (לדוגמה: 141116 – 14 בנובמבר 2016). 

     

  2. מילוי טופס מקוון – יש למלא את הטופס המקוון (נפתח באקספלורר) ולצרף בסופו את היחידה בתבנית הקבועה. ​


         
    שימו לב! חובה לצרף את תבנית יחידת ההוראה (שלב 1) וכן קבצים נוספים כמפורט בטופס. 

  3. קבלת אישור – לאחר מילוי הטופס המקוון יישלח לתיבת הדוא"ל שציינתם אישור קליטת הבקשה במערכת ומספר מזהה. אנא שמרו אישור זה לשם מעקב אחר מצב היחידה.
     
    שימו לב! לעִתים מגיע אישור זה לתיבות אחרות (למשל: ספאם), לכן מומלץ לבדוק גם בהן. 

  4. פרסום היחידה – עם סיום העלאת היחידה לקטלוג החינוכי, תישלח אליכם לתיבת הדוא"ל הודעה על כך שהיחידה עלתה, כולל קישור אליה. במקרה שנדרשים תיקונים ביחידה – אנו ניצור אִתך קשר. 

     
     

​​​
תאריך עדכון: 23/02/2017
 ​
​​​​​​​