בחירת תוכן דיגיטלי לבתי ספר המשתתפים בתכנית התקשוב - תשע"ז

משרד החינוך מחדש בימים אלה את מכרז ספקי התוכן לרכישת ספרים דיגיטליים, יחידות תוכן וסביבות למידה מתוקשבות, שיעמדו לרשות בתי הספר המשתתפים בתכנית התקשוב בשנת הלימודים תשע"ז. לשם רכישת התוכן הדיגיטלי יקבל כל בית ספר תקציב ייעודי.
לפניכם השלבים לביצוע תהליך בחירת התוכן ומידע על מערך התמיכה וההדרכה.






שלב א' – היכרות ובחינה של היצע הספרים הדיגיטליים – הסתיים 

בשלב זה בתי הספר בחנו את היצע הספרים הדיגיטליים שאותם מנגיש המשרד בשנת הלימודים תשע"ז בהתאם לצורכי בית הספר, תחומי הדעת, שכבות גיל ובהתאם להנחיות לשילוב ספרים דיגיטליים לתשע"ז.
תהליך זה היה חלק מתהליך קביעת רשימת ספרי הלימוד של בתי הספר לשנת הלימודים תשע"ז. 


שלב ב' – הזמנת התוכן הדיגיטלי לשנת הלימודים תשע"ז במערכת המקוונת 
 – הסתיים​

החל מיום שלישי כ"ט בסיוון תשע"ו 5 ביולי 2016  תיפתח לרשות בתי הספר מערכת מקוונת להזמנת התוכן הדיגיטלי. ביצוע ההזמנה ייעשה ע"י מנהל בית הספר ויתאפשר עד ליום שישי י"ט בתמוז תשע"ו 25 ביולי 2016 מעבר למועד זה תחסם המערכת להזמנות.



דגשים  מרכזיים לביצוע ההזמנה:
  1. יש לעיין ברשימת הספרים הדיגיטליים, יחידות התוכן והסביבות המתוקשבות שאותם אפשר לרכוש במסגרת התקציב. יש לבחור מתוך הרשימה את התוכן הדיגיטלי לשימוש בבית הספר ולאחר מכן לבצע את ההזמנה במערכת המקוונת.
    שימו לב ברשימת התוכן נכללים גם ספרים דיגיטליים הניתנים להזמנה ללא עלות. 
  2. הערה: הרשימה כוללת פריטי תוכן דיגיטלי, להם אישור שימוש תקף של משרד החינוך ופריטי תוכן דיגיטלי, שטרם קי​בלו את אישור השימוש של המשרד.  פריטי התוכן שטרם אושרו, יופיעו ברשימה "בתהליך אישור". תהליך סיום אישור הפריטים נקבע על פי המכרז עד ליום שישי ה-18 בנובמבר 2016.​
    ​​
    לרשימת התוכן הדיגיטלי  - 


    יש להקפיד שהצוות הפדגוגי הבית ספרי יבחן את מלאי הפריטים המוצעים במערכת המקוונת לצורכי בית הספר בהתאם לתחומי הדעת, שכבות גיל ובהתאם להנחיות לשילוב ספרים דיגיטליים לתשע"ז.
     
  3. בית ספר שיבחר בספרים דיגיטליים ויתחייב, במסגרת "הצהרת המנהל" במערכת, על שימוש בהם במקום במהדורות המודפסות – יקבל תוספת תקציב בהתאם למפורט בטבלה:

    דגם בית הספר

    תקציב התחלתי (בש"ח)

    בהצהרה על הזמנת ספרים דיגיטליים המחליפים ספרים מודפסים (בש"ח)

    בהצהרה על הזמנת ספרים דיגיטליים המחליפים ספרים מודפסים (בש"ח)

    בסיס​י

    7,500

    מס' ספרים  3

    תקציב – 9,500

    מס' ספרים  6

    תקציב – 12,000

    מתקדם

    12,000

    מס' ספרים  9

    תקציב – 14,000

    מס' ספרים  12

    תקציב – 16,500


    ​הערה: בית ספר המעוניין להזמין ספר דיגיטלי מדגם מתקדם ונדרש להגדלת תקציב - יעביר בקשה מנומקת עד ליום רביעי 20 ביולי 2016 באמצעות דוא"ל לפיקוח - למטרת בדיקה ואישור על פי הצורך, לאחר בדיקה תימסר על כך הודעה לבית הספר.
  4. העלויות של התוכן הדיגיטלי משתנות בהתאם למספר הספרים והיחידות שתזמינו מאותו ספק. ככל שמספר הספרים או היחידות מאותו ספק יעלה, תקטן העלות לספר/ליחידה בתמחור של אותו ספק. ראו מחירון של ספקי התוכן אשר נכללים במסגרת המכרז -

    קובץ עלויות
  5. שימו לב שנקבע מחיר מרבי (מקסימום) להזמנת תוכן דיגיטלי מספק. אם תגיעו למחיר המרבי בהזמנה של ספק כלשהו, ייפתחו באופן אוטומטי יחידות התוכן המוצעות במכרז על ידי ספק זה.

  6. ביצוע ההזמנות יתאפשר עד ליום שני י"ט בתמוז תשע"ו25 ביולי 2016. לאחר מועד זה תיחסם המערכת להזמנות.  


    דרישות כניסה למערכת 

    רזולוציית מסך מינימלית 867X1024   
    שימוש בדפדפן אקספלורר גרסה 9 ומעלה ו/או המקבילה בדפדפן מסוג כרום 


    המלצות היערכות למנהלים ולרכזים

    הקלטה של השיעור המקוון בנושא​ "המלצות משרד החינוך להזמנת תכנים והיכרות עם מערכת ההזמנות"

    aklata2.jpg 




תמיכה והדרכה: 
  • תמיכת המוקד – בכל שאלה על אודות התהליך ניתן לפנות למוקד התמיכה של הענן החינוכי בטלפון:
  • ​03-6906600.
  • תמיכה פדגוגית – להתייעצות בנוגע להתאמת ספרים דיגיטליים לצורכי בית הספר ניתן לפנות למפקח/למדריך התקשוב המחוזי.
​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​
​​​​​​​​​​​​​​​​
תאריך עדכון: 26/12/2016
 ​
​​​​​​​