הנחיות webex

כדאי לערוך היכרות עם סביבת הלמידה הסינכרונית (כשבועיים לפני השיעור). לצורך זה ריכזנו הנחיות מפורטות מלוות ועצות פרקטיות למוכנות טכנולוגית ודידקטית מחולקות לפי סדר הזמנים (משבועיים לפני השיעור הסינכרוני ועד מהלך השיעור).










היערכות לפני השיעור הסינכרוני 


מוכנות טכנולוגית 
  1. ​הכרות כיצד נראית הכיתה הווירטואלית.
  2. קבלת הדרכה בסיסית על שימוש במערכת.
  3. תרגול והתנסות ב"כיתת בדיקה". התרגול יבוצע במחשב בו יועבר השיעור בפועל (תקינות המיקרופון, המצלמה, העלאת קבצים, דפי אינטרנט, קריאת דיון בצ'אט, שליטה על כלים, נטרול מיקרופונים).
  4. מומלץ להתאמן, לתרגל ולערוך חזרות גנרליות ב"כיתת הבדיקה" כדי לוודא מוכנות ושליטה במערכת.
מוכנות תוכן 
  1. ​הגדרת מטרות, יעדים ונושא ההרצאה. 
  2. תכנון מבנה ההרצאה.
  3. הכנת כלים וחומרים מלווי הרצאה (מצגת, אתרי תוכן ומידע, סרטונים, כלים, סקרים ועוד...).
  4. תכנון מפגש אינטראקטיבי, המעורר למידה, סקרנות ומחשבה.
  5. הכנת מסמך עם קישורים רלוונטיים למהלך המפגש (שניתן תמיד להעתיק ולהדביק מחדש). 
  6. הכנת אופציות נוספות למקרה שאחד הקישורים לא עובד או אם נשאר זמן (תכנית חלופית).

ביום המפגש (כ-45 דקות לפני השיעור)

מוכנות טכנולוגית
  1. בחירת סביבה שקטה עם חיבור קווי של המחשב לאינטרנט (מומלץ להכין מחשב נוסף לגיבוי(.
  2. בחירת רקע ניטרלי.
  3. בדיקה של תקינות הציוד לשיעור (מצלמת אינטרנט (חיצונית או מובנית), מיקרופון (חיצוני או מובנה) ואוזניות (מומלץ סט "מדונה" אוזניות + מיקרופון ואיכותי).
  4. מספר הטלפון של התמיכה הטכנית או של איש הקשר המלווה בהישג יד. 
  5. הצטיידו בבקבוק מים. 
  6. הצטיידו בשעון, והקפידו לעמוד בלוח הזמנים (תחילת מפגש וסיומו בדיוק בשעה).
  7. כיבוי הטלפון הנייד.
  8. התראה 5 דקות לפני שמתחילים כדי להתפנות לשירותים, קפה, פעילויות אחרות.

כ-30 דקות לפני ההתחלה

מוכנות טכנולוגית
  1. סגירת חלונות מיותרים (מייל, פייסבוק), אפליקציות או התרעות קופצות.
  2. כניסה לכיתה באמצעות שם המשתמש והסיסמא.
  3. אקטיבציה של השיעור (start voice conference) והעלאת קבצים וקישורים.
  4. מיקום מצלמת המחשב באופן מיטבי שתקלוט את פלג הגוף העליון.
  5. לבקש משתתפים לכבות מיקרופונים (אם יש כאלה).
  6. נטרול אפשרות הציור/ כתיבה של המשתתפים.
  7. טרול מיקרופונים.
  8. לבקש מהמשתתפים לאשר בכתיבה שהם שומעים בחלון הצ'אט.

כ-15 דקות לפני ההתחלה

מוכנות טכנולוגית
  1. ​הצגת שקופית פתיחה. 
  2. העלאת מצגת, קבצים, סרטונים וכו'.

בזמן ההרצאה

מוכנות טכנולוגיה
  1. תחילת שיעור בזמן. 
  2. הציגו את עצמכם ואת מהלך המפגש. ברכו את המשתתפים, הדגישו שההרצאה מתקיימת במסגרת "אקדמיה ברשת" של מינהל תקשוב, טכנולוגיה ומערכות מידע. ציינו שהם מוזמנים לכתוב בצ'אט ולהדגיש לא לפתוח מיקרופונים ומצלמות!
  3. לא עוצרים את ההרצאה גם אם מישהו כותב שיש לו בעיה. לא מפסיקים בשל קושי טכני של משתתף בודד. למי שיש קושי טכני מוזמן לפנות לרכז התקשוב או למוקד התמיכה של איטיצ'ר בטלפון 03-7554145.
  4. אם נעשה שימוש באתרים חיצוניים, סרטונים וכו' במקביל להצגתם להדביק את הקישורים אליהם גם בצ'אט.
  5. להקפיד כל העת על מיקרופונים מכובים בזמן ההרצאה (Participant - Mute All).
  6. לסכם, להודות ולסיים מפגש בזמן!

מוכנות תוכן והמלצות דידקטיות
  1. ​פתיחה - גירוי מעורר עניין תוך ניצול מיטבי של משאבי סביבת האינטרנט.
  2. קביעת אופן האינטראקציה.
  3. הימנעות מהרצאה רצופה.
  4. ניצול מירבי של הטכנולוגיה ויצירת עניין.
  5. הימנעות משאלות רטוריות והקראה ממצגת
  6. דיבור ברור, רם ושוטף (אין צורך בעצירות). 
  7. פנייה אישית למשתתפים (התייחסות לשאלות בצ'אט תוך ציון שם המשתתף).
  8. אינטונציה - לשחק עם הקול (להדגיש היכן שצריך).
  9. לבדוק קשב באמצעות הפניית שאלות פתוחות, שימוש בהצבעה או בכתיבה בצ'אט, בקשת תגובה של מחיאות כפיים/ סמיילי, לערב את המשתתפים. 
  10. מתן אפשרות למשתתפים להגיב.
  11. דיון – אפשר להזמין שאלות בצ'אט, אפשר להכין קובץ שיתופי מבעוד מועד לשאלות.
הנחיות טכנולוגיות למורה ולמשתתף בסביבה סינכרונית בפלטפורמת webex meeting

webex meeting הינה פלטפורמה סינכרונית המאפשרת מפגשים והרצאות בכיתה וירטואלית דרך רשת האינטרנט. הפלטפורמה מותאמת לצרכי הלומד והמורה ב"למידה מרחוק".
המפגש הסינכרוני בwebex meeting  יכול להיות מרובה משתתפים ואינו מוגבל לזמן ומקום. המערכת מותאמת לצרכי חינוך ומאפשר תקשורת ואינטראקטיביות תוך כדי המפגש.

לנוחיותכם מצגות הדרכה להורדה:
למרצה ב"אקדמיה ברשת- הרצאות סינכרוניות" - להנחיות ומסמכי הנחיה
למשתתף בהרצאה ב"אקדמיה ברשת- הרצאות סינכרוניות" - להנחיות ומסמכי הנחיה
 
תאריך עדכון: 29/12/2014
 ​
​​​​​​​