קול קורא MOOC תשע''ז


משרד החינוך מחפש את הדור הבא של מורים מעצבי דרך שרוצים להוביל את כיתותיהם לעולמות הידע של המאה ה-21.










במסגרת הרחבת "תכנית MOOC במערכת החינוך" בשנת הלימודים תשע"ז, אנו מבקשים לפרסם אותה ולאתר בתי ספר, מורים וכיתות המעוניינים לשלב את קורסי ה-MOOC בכל נושא שמעניין אותם. 
הדגש בתכנית הוא השפעה על שיטת ההוראה המשלבת בין למידה באמצעות קורסים מקוונים המאפשרים למידה עצמית לבין תמיכת המורים כמלווים, מנחים, מכוונים ומרשתים.
ניתן להצטרף לתכנית עד לתאריך כ"ג תשרי תשע"ז 25.10.2016. 


מעוניינים להירשם? מלאו את הפרטים בקישור זה:  

​​​​​​
מהו MOOC?
מהפכת ה-MOOC משנה במהירות את עולם הלמידה. אוניברסיטאות מובילות בעולם (סטנפורד, פרינסטון, יל, הארווארד, דיוק וכדומה) מעלות לרשת את טובי הקורסים בתחומי דעת מגוונים עם בחירי המרצים ובחינם. קורסים אלו מציעים הוראה איכותית ביותר ומאפשרים למידה בקצב אישי ולכל אחד – אין בהם הגבלה על כמות המשתתפים, והם זמינים בכל מקום ובכל זמן.
ובכל זאת, מסתבר שלא תמיד פשוט להתמודד לבד עם קורסים מתקדמים בשפה זרה. 
אחוזים נמוכים ביותר מתוך מיליוני הנרשמים, אכן מצליחים לסיים בהצלחה ולעמוד בדרישות הקורסים.

תכנית MOOC במערכת החינוך משנה את התמונה באמצעות יישום מודל How2Mooc. המודל
עושה שימוש בקורסי ה- MOOC על מנת לערוך שינוי יסודי בדרכי ההוראה והלמידה. תפקיד המורה
משתנה מהעברת מידע לאימון ורישות, והתלמיד הופך ללומד עצמאי, הלוקח בעלות על תהליך
הלמידה האישי והקבוצתי.
במודל זה, אחוזי המסיימים בהצלחה, גבוהים יותר באופן משמעותי מאחוז המסיימים בעולם.


נתוני פיילוט התכנית

תשע"ד – השתתפו 413 תלמידים, מתוכם סיימו את קורסי  MOOC– 83%. 
המשתתפים היו תלמידי תיכון שלמדו קורסי MOOC אקדמיים בתחומי הרובוטיקה והאסטרונומיה. 
תשע"ה – השתתפו 440 תלמידים, מתוכם סיימו את קורסי  MOOC– 86%.
קורסי MOOC שנלמדו היו בתחומי הדעת: עיצוב, מחשבים, פיזיקה, ביולוגיה, אנרגיה מתחדשת, חוק ומשפט. 
תשע"ו – השתתפו בתכנית 1,189 תלמידים, מתוכם סיימו את קורסי  MOOC– 88%. 
קורסי MOOC שנלמדו היו בתחומי הדעת: ראשית הציונות, מבוא לתכנות, Java, פייטון, חקר הסרטן, תזונה, חלל, מבוא לשואה, אנגלית, מתמטיקה, מבוא לאנרגיה מתחדשת, הפרעות אכילה, מדעי האושר, כימיה, פיזיקה, הבנת תולדות הפשע, תחביר וחלקי המשפט, פסיכולוגיה בחינוך.  

אנו קוראים לכם, מורים הצמאים לשינוי וללמידה חדשנית ברוח התקופה, שרוצים להפוך את תהליך הלמידה למלהיב ומשפיע על המוטיבציה הפנימית של התלמידים ועל האקלים החברתי - להשתתף בתכנית " MOOC במערכת החינוך", להפוך לMOOCsters (מוקסטרים), מאמני נבחרות MOOC
הפועלות במודל How2MOOC ,ללמוד MOOC ביחד עם התלמידים, ולהיות חלק מקהילה המחוללת שינוי במערך ההוראה והלמידה והסוללת את הדרך לעולמות המאה ה-21.  


מה אנו מציעים?

התכנית מיועדת למורי חט"ב וחט"ע המעוניינים להוביל וללמוד עם תלמידיהם קורסי MOOC
מרתקים ומגוונים שיהוו מקור משיכה ועניין לתלמידים, ש"יהפכו" את הכיתה.
אלו מרכיבי התכנית:
  1. ​קורס בן 30 שעות : How2MOOC - מודל ערי חינוך ללמידת MOOC – בקורס נלמד איך הופכים ממורה ל -MOOCster( מוקסטר(, מאמן/ת נבחרת MOOC .
  2. ליווי ואימון אישי על ידי "מוקסטרים מלווים" של משרד החינוך וצוות המומחים של "ערי חינוך"
  3. קורס יישומי בן 30 שעות הכולל: 
    • ​יישום בשטח- אימון קבוצת תלמידים בלמידת MOOC
    • השתתפות בקהילת מוקסטרים ווירטואלית
    • כתיבה רפלקטיבית על התהליך
הערה: בחירת קורסי ה-MOOC שיילמדו בכיתות תיעשה בשיתוף אתכם ובליווי של המפמ"רים
מתחומי הדעת, של צוות מומחים מטעם אגף טכנולוגיות מידע, ושל הצוות המלווה של "ערי חינוך"
ואל-נט.


תגמול למורים
גמול השתלמות של 30 שעות מוכר ל"אופק חדש" ול"עוז לתמורה". 


תנאי השתתפות בתכנית
  • הסכמת מנהל בית הספר להשתתפות התלמידים והמורים מבית ספרו בתכנית.
  • הקצעת 2 ש"ש ייעודיות לתכנית.
  • זמינות לסביבה דיגיטלית לתהליכי הלמידה וההוראה (ציוד ותשתיות).
  • התחייבות המורים לעמוד בחובות ההשתלמות. 

אנו קוראים לכם! מורים ומנהלים שנלהבים משינוי, החשים שבשילוב בין טכנולוגיה לחינוך יש פוטנציאל, שמאמינים כי תכנית MOOC יכולה להוות תחליף להוראה המסורתית, ובאמצעותה יתאפשר להכין את התלמידים ללמידה במאה ה-21 – להשתתף בתכנית MOOC במערכת החינוך ולהיות חלק מקהילה המחוללת שינוי במערך ההוראה והלמידה והסוללת את הדרך לעולמות המאה ה-21. 

אוכלוסיית היעד
התכנית מיועדת לתלמידי חטיבות הביניים ובתי הספר העל יסודיים. 
מורים ומנהלים המעוניינים ללוות את תלמידיהם בקורסי MOOC מוזמנים להיכנס לטופס ההרשמה עד לתאריך כ"ג תשרי תשע"ז 25.10.2016.


להורדת קול קורא בעברית 
להורדת קול קורא​ בערבית​ 


​​
​​​​​​
תאריך עדכון: 27/10/2016
 ​
​​​​​​​