שאלות ותשובות בנושא הזדהות אחידה





שאלות ותשובות ​נפוצות






שאלה: מה עושים במקרה שהופק דוח סיסמאות והתלמידים לא הופיעו בו?
תשובה: יש לבדוק אם התלמידים מופיעים בצורה תקינה במצבת התלמידים. 
  1. אם התגלתה בעיה, יש לתקן במצבת התלמידים, לחכות כמה ימים ולבדוק שוב בדוח הסיסמאות.
  2. אם התלמידים רשומים בצורה תקינה במצבת התלמידים, יש לפנות למינהלת יישומים מתוקשבים.

שאלה: מה קורה במקרה שהתלמידים שינו סיסמה?
תשובה: עבור תלמידים עד כיתה ו – הסיסמה החדשה תופיע בדוח חדש שיונפק.
עבור תלמידים מכיתה ז והלאה – הסיסמה לא תופיע בדוח.
במקרה זה ישנן שלוש אפשרויות לשחזור סיסמה:
  • שירות SMS עצמי לטלפון של התלמידים (אם פרטי התלמידים מעודכנים) או דרך פורטל תלמידים, ושם יוכלו לעדכן את מספר הטלפון הנייד שלהם.
  • פנייה למוקד סיסמאות 6552*.
  • הסיסמה החדשה שקבעו התלמידים לא תופיע בדוח הסיסמאות שבית הספר מפיק. בית הספר יכול לאפס את הסיסמה ולתת לתלמידים סיסמה חדשה.

שאלה: תלמידים בכיתה ז בבית ספר שמונה שנתי – האם עליהם לשנות את הסיסמה שהייתה להם עד כיתה ו'?
תשובה: כן. תלמידי כיתה ז בכל בית ספר מתבקשים לקבוע סיסמה חדשה.

שאלה: אם אין לי סיסמה / שכחתי סיסמה / ננעלתי – מה עליי לעשות?
תשובה: ניתן להיעזר בשירות עצמי לקביעת סיסמה בקישור הזה או לפנות למזכירות בית ספר  או למוקד התמיכה בסיסמאות *6552.

שאלה: מה עושים במקרה שלתלמידים אין מספר תעודת זהות ישראלית?
תשובה: תלמידים שאין להם מספר תעודת זהות ישראלית מקבלים בעת הכניסה למערכת החינוך מספר זהות פיקטיבי. על בית הספר לשמור מספר זה ברישומיו ולדאוג שהמספר יהיה זמין. תלמידים עד כיתה ו ובכיתות חנ"מ – סיסמתם מוצגת בדוח הסיסמאות.

שאלה: האם ניתן לשחזר לתלמידים שאין להם מספר תעודת זהות ישראלית סיסמה בדרך הרגילה?
תשובה: לא. לא ניתן לאפס סיסמה בדרך הרגילה.
  • התלמידים יכולים להזדהות אך ורק באמצעות קוד וסיסמה (ולא באמצעות SMS).
  • תלמידים עד כיתה ו ובכיתות חנ"מ – סיסמתם מוצגת בדוח הסיסמאות.
  • תלמידים מעל כיתה ז ששינו כבר את סיסמתם – עליהם לפנות למוקד סיסמאות 6552*, לציין שמדובר במספר זהות פיקטיבי ולבקש שיאפסו את הסיסמה.

שאלה: האם קוד משתמש וסיסמה משמשים להזדהות לכלל מערכות המשרד וסביבות התוכן הדיגיטלי?
תשובה: כן. הקוד והסיסמה משמשים להזדהות לכלל מערכות משרד החינוך ולסביבות התוכן הדיגיטליות.
 
שאלה: האם קוד משתמש וסיסמה משתנים במעבר בין כיתות ובמעבר בין תפקידים במערכת החינוך?
תשובה: קוד משתמש הוא אישי ונשאר קבוע כל עוד אתם שייכים למערכת החינוך.
הסיסמה היא קבועה עד סוף כיתה ו, אלא אם כן התלמידים ביוזמתם משנים אותה.
החל מכיתה ז נדרשים התלמידים לקבוע לעצמם סיסמה חדשה שתשמש אותם עד לסוף כיתה יב (לא כולל תלמידי כיתות החינוך המיוחד).
בעלי תפקידים נדרשים לקבוע לעצמם סיסמה חדשה כל חצי שנה.
כללים אלה עשויים להשתנות בכפוף למדיניות הסיסמאות של משרד החינוך.
 
שאלה: אני תלמיד, כיצד אקבל פרטי קוד משתמש וסיסמה להזדהות? 
תשובה: ניתן לקבל פרטי קוד וסיסמה ממזכירות בית הספר או באמצעות שירות עצמי לקביעת סיסמה או באמצעות פנייה למוקד סיסמאות *6552.
 
שאלה: עברתי בית ספר, האם פרטי הסיסמה לסביבות התוכן משתנים?  
תשובה: לא. הסיסמה היא אישית ומשמשת לכלל מערכות משרד החינוך ולסביבות התוכן המתוקשבות.
 
שאלה: אני מורה / רכזת תקשוב / מזכירה / מנהלת בית ספר. האם עליי לחלק סיסמאות ספק לכניסה לסביבות תוכן דיגיטליות?
תשובה: לא. יש להשתמש בסיסמאות משרד החינוך בלבד.
 את הסיסמאות לתלמידים יש להפיק באמצעות מערכת ניהול סיסמאות.

שאלה: האם הזדהות משרד החינוך פוטרת את בית הספר מיבוא קובץ מנב"ס?
תשובה: לא. יש להמשיך לייבא קובץ מנב"ס. יבוא קובץ מנב"ס חשוב לצורך שיוך התלמידים והמורים לבית ספר / לכיתות / לקבוצות לימוד.
 
שאלה: מי הם הגורמים בבית הספר הרשאים להפיק דוח סיסמאות?
תשובה: באופן אוטומטי יש הרשאה למנהלים, מזכירות ורכזי תקשוב.
המנהלים יכולים באמצעות מערכת ניהול משתמשים והרשאות לתת הרשאה למערכת ניהול סיסמאות לגורמים נוספים בבית הספר.
 
שאלה: הזדהיתי וקיבלתי את ההודעה הבאה:" פרטי קוד וסיסמה שגויים". מה עליי לעשות?
תשובה: יש לוודא שלחצתם על "הזדהות משרד החינוך" (הינשוף).
יש לנסות לקבוע לעצמכם סיסמה חדשה באמצעות שירות עצמי לקביעת סיסמה או לפנות למזכירות בית הספר או למוקד סיסמאות.
 
שאלה: האם נתוני התלמידים מתעדכנים מדי שנה במערכת ההזדהות האחידה?
תשובה: כן. מערכת ההזדהות האחידה משקפת את נתוני התלמידים ממצבת תלמידים לשנה"ל הנוכחית על פי דיווח מנהל בית ספר.
 
 שאלה: האם ניתן להפיק דוח סיסמאות לתלמידים בחטיבה הצעירה?
תשובה: בשלב זה מערכת ההזדהות של משרד החינוך אינה תומכת בהפקת סיסמאות לתלמידים בחטיבה הצעירה.

שאלה: האם חובה להזין את הדוא"ל בתהליך קביעת הסיסמה של ההזדהות האחידה? 
תשובה: אין חובה להזין דוא"ל במעמד קביעת סיסמה.
במקרה שאין דוא"ל, יש לסמן אין לי דוא"ל.




​​
תאריך עדכון: 10/09/2019
 ​
​​​​​​​