בית ספר אל פרדוס ברהט


בית ספר "אל פרדוס" ברהט הציב לעצמו מטרה להפוך לבית ספר מוביל בתחום ההישגים והערכים. לשם כך מקדמים אנשי הצוות שלושה תחומים: תלמידים יוזמים, מורים יוזמים והורים יוזמים. השילוב בין שלושתם יוצר בית ספר המבוסס על לימוד כל תחומי הדעת באמצעות מחשבים. תלמידים ותלמידות מכיתה א מרכיבים רובוטים לפי דגמים ומכינים את עצמם ללימוד קוד ורובוטיקה. כולם אוהבים את הלימוד באמצעים דיגיטליים ומגיעים לבית הספר אחר הצוהריים להשלמות מרצונם. ​




  • מנהל בית הספר: אבו עבד מחמוד   
  • רכז תקשוב בית ספרי: מחמוד אבו הלאל                     
  • מספר התלמידים:  547 
  • מחוז: דרום       
  • כתובת בית הספר: אלאסרא רהט. ת.ד. 677  
  • האני מאמין: מי שמכין את עצמו היטב – לא ייכשל! 
  • יישום מיזמים ומודלים מתוכנית התקשוב: תוכנית קוד ורובוטיקה, אליפות הרובוטיקה, למידה שיתופית, הקשר הבינ-דורי, אלפיות הסייבר במתמטיקה, תחרויות חקר מדעים, פיסטבל הרובוטיקה jrfll, תחרות הרובוטיקה fll 
  • אתר בית הספר: al-ferdous.com

הכול התחיל בתלמיד כיתה ג בבית הספר "אלפרדוס" ברהט שניגש למנהל בית הספר אבו עבד מחמוד וביקש להכניס מגמה של רובוטיקה בבית הספר. המנהל פנה למרכז למצוינות ושאל איפה קונים רובוטים, ומשם התפתחה בבית הספר מהפכה טכנולוגית שרתמה את כל צוות המורים של בית הספר לדבר הנפלא הזה. במרחבי הכיתות פזורים רובוטים רבים, והתלמידים מרותקים להפעיל כל רובוט לבד, ואף שני רובוטים יחד! ניכר כי המנהל משוגע לדבר – הוא מכיר כל פרט ברובוט, יושב עם התלמידים ומתעניין במה שהם עושים וחושב איך לנתב את המשאבים לכיוון החיובי הזה. 


סרט תדמית - בית הספר אל פרדוס - רהט

​​



ניכר עוד שהמנהל מאמין בכל ליבו בלמידה חווייתית. הוא הסביר לנו כי הדרך הטובה ביותר להבין לעומק איך חיישן עובד היא על ידי הרכבתו, הפעלתו והתבוננות בפעילות שלו במצבים שונים. 

במרחב של כיתה א התלמידים בונים מאלפי חלקי לגו את הרובוט לפי מודלים – כך הם לומדים להכיר את המבנה שלו, לבנות לפי סרטוט מתוכנן, ובדרך מפתחים את המוטוריקה העדינה. 







במרחב של כיתות ד-ו יוצרים בתוכנת סקראץ' בערבית 
(תוכנה קלה וידידותית) כל דבר שרוצים – משחקים, אתרים, אפליקציות וסרטונים. התלמידים יצרו לדוגמה משחק פירות מוזיקלי – כל פרי בצבע שונה קיבל קוד וצליל שונה. לחיצה על כל פרי מפיקה צליל אחר, כך שנגיעות בפירות בסדר ובקצב מסוים יוצרות שיר שלם!  








אחוזי השימוש של בית הספר באמצעים דיגיטליים גבוהים במיוחד. בשיעור משולבים ספרים דיגיטליים (שני ספרים לשכבה) לצד הרגילים להצגה על הלוח. בשיעור אחד לדוגמה למדו התלמידים על תחרות הציפור של ישראל – התלמידים ערכו תחרות משלהם באמצעות טופס מקוון ועיבוד התוצאות והציגו את המידע בדרך יצירתית במצגת להמחשה. 


התלמידים לא רוצים לסיים את הלימודים, ולכן מגיעים שוב אחר הצהריים. מרגש לשמוע שהבוגרים חוזרים אל בית הספר היסודי שבו למדו ללמד את הצעירים.




בבית הספר ניכרת פריצת דרך – כל מורי בית הספר מלמדים באמצעות מחשבים, גם המורים לערבית ואף סטודנטים שנרתמו למשימה החשובה של המהפכה הדיגיטלית. מעבר לכך, ההורים מעורבים במטרות בית הספר ומשתפים פעולה. בית הספר השקיע ברכישת רובוטים וטאבלטים, והשאיפה היא לאפשר לתלמידים לקחת הביתה את הטאבלטים להכנת שיעורי בית. 

בית הספר צמוד לתוכנית התקשוב של משרד החינוך ומוסיף ערך מוסף בדמות תחרויות ופעילויות העשרה באמצעים דיגיטליים.  

אנחנו בבית הספר מרגישים כל הזמן שחסר לנו ידע ויש לנו שאיפות להתפתח בתחום, ללמוד כל דבר חדש שקשור לנושא, ואנחנו עושים את זה טוב עם המדריכים שלנו ממשרד החינוך אבו אלקיעאן תיסיר והמדריכה אבו גבר נורה. הם עושים יחד אתנו עבודה נפלאה.


 סיקור: יעל גרינשפון
תאריך עדכון: 30/07/2019
 ​
​​​​​​​