יתרונות הסביבה ומבנה הסביבה הדיגיטלית לחלופות בהערכה

הסביבה הדיגיטלית הכוללת חמישה סוגי חלופות היא פיתוח ייחודי המיועד למורים ולתלמידיהם. 












 

היתרונות המרכזיים של הסביבה
  1.  הסביבה הדיגיטלית עשירה במדיה, אינטראקטיבית וגמישה. היא מאפשרת למורה אוטונומיה והתאמה לצורכי תלמידיו.

  2. הסביבה הדיגיטלית מאפשרת תקשורת בין מורים ותלמידים ובין התלמידים לבין עצמם, ומפשטת תהליכי למידה שיתופיים.

  3. הסביבה נתונה בתוך מערכת לניהול למידה (LMS) המאפשרת: משוב, תמיכה, הנחיה ומעקב אחר תהליכי למידה.

  4. ​הסביבה כוללת הכוונה ליצירת מגוון תוצרים דיגיטליים: אפליקציה, משחק דיגיטלי, תערוכה וירטואלית, בלוג, סרטון, אתר אינטרנט, מציאות רבודה, קומיקס ועוד.


        הסביבה כוללת שני אזורים

        מרחב למורה ומרחב עבודה לתלמידים.

        1. במרחב למורה מידע מגוון על אודות החלופה, אוריינות טכנולוגית ודיגיטלית, מידע בנושא תפקודי הלומד, אסטרטגיות חשיבה ואסטרטגיות למידה. המידע מונגש באמצעות: מדריכים מקוונים, סרטונים ומצגות.

        2. ​במרחב התלמידים מפורטים שלבי המתודה בהתאם לכל אחת מן החלופות בהערכה (בכל שלב קיימות הנחיות, משימות, כלים, עצות וסרטונים המדגימים הכנת מגוון תוצרים).

        מערכת Moodle של משרד החינוך הותאמה לחלופות בהערכה

        1. במערכת הותקנה גרסת Moodle מתקדמת בעלת עיצוב חדשני המותאם לבתי הספר.

        2. המערכת כוללת מגוון רכיבים ותבניות אשר מאפשרים עבודה נוחה ופשוטה למורה ולקבוצת התלמידים, כדוגמת:
          • סוגים שונים של תהליכי משוב וכתיבה משותפת
          • תלקיט לאיסוף טיוטות ותוצרים 
          • ​מפת חשיבה, פורומים ובלוגים (קבוצתיים ואישיים), מילון שיתופי
          • כלי אישי לתלמידים ולמורה לצורך מעקב אחר ביצוע המשימות


        מידע חשוב נוסף למורים, למדריכים ולמובילים פדגוגיים בבתי-הספר בקישורים הבאים:

        נתיבים להוראה משמעותית (המינהל הפדגוגי)
        עוד על הערכה חלופית (מכללת אחווה)
        חלופות בהערכת הישגים (מינהל פדגוגי)
        חלוצי הערכה (מינהל פדגוגי)
        עוד על הערכה חלופית (מכללת אחווה)
        בהבניה מתמדת​ (פרופ' מנוחה בירנבוים, צופיה יועד, ד"ר שרה כ"ץ והלנה קימרון).



         
        ​​
        תאריך עדכון: 01/06/2017
         ​
        ​​​​​​​